Interviu / Vanessa Singenzia, UAU

Dacă tot #stămacasă, vă invităm să luați o pauză de la îngrijorare și vă așteptăm alături de noi la o poveste cu Vanessa Singenzia, fondatorul UAU.

 

1. Spune-ne despre tine, povestea ta și de unde a început totul.

Povestea mea e scurtă și simplă, nu e nimic “pompos” în spatele alegerii acestui domeniu, totul a venit natural, de la sine, cum s-ar zice. În vara lui 2016 am hotărât să mă las de arhitectură, pe atunci acesta era domeniul în care lucram. Am luat această decizie după multe lupte interioare, în care îmi ziceam mai mereu că “aici nu e locul tău”. Chiar nu a fost, pentru că nu am simțit niciodată că aș putea să fiu “EU” cu adevărat în acel domeniu. Întâmplarea a făcut că am decis să mă înscriu la Universitatea de Artă și Design, secția Ceramică. Cred ca după vreo 2 săptămâni mi-am dat seama că de fapt eu eram “făcută” pentru asta și ca aceasta eram “EU” de fapt, ca și lutul – cu toane, cu experimente și cu surprize. De atunci, ceramica înseamnă mult pentru mine…


2. Care este procesul tău de lucru și ce surse de inspirație ai?

Nu aș putea să spun că am un proces de lucru anume după care mă ghidez, spre deosebire de mulți alți designeri sau artiști care își schițează riguros lucrările. Eu nu prea fac schițe, mă plictisesc și îmi pierd răbdarea rapid. “Schițele”, ca să zic așa, sunt direct în lut, fac ce fac și dacă îmi place rezultatul atunci îl păstrez, dacă nu… ajunge în grădina Mamei ca și decorațiune :)). Totul se bazează pe experiment, și de acolo și aspirația continuă pentru lucrări noi. Fie ele utilitare sau nu, un lucru e sigur, cu ceramica nu ai cum să te plictisești!

 

3. Cum crezi că această perioadă inedită și nouă va modela industria creativă și care crezi că este impactul asupra artiștilor sau designerilor? Cu ce se confruntă acum artiștii, designerii și întreaga industrie creativă?

În ciuda contextului negativ și a gravității situației, consider că aceasta poate fi o perioadă, care, în mod paradoxal, să fie benefică pentru noi toți. Poate fi momentul perfect pentru a reflecta asupra modului de lucru, tehnicile folosite și temele abordate. M-aș bucura să fie cât mai multă lume care să-și dea seama că trebuie să ne schimbăm modul de viață, iar aici nu mă refer la faptul că trebuie să stăm în casă, ci pur și simplu la modul de a privi viața în general, cum ne raportăm la ea și cum se raportează ceea ce facem noi ca și artiști sau designeri, la mediul incojurator sau la cel social. Cât despre cum va evolua industria creativă și ce fac alți artiști sau designeri, cred că e prea devreme să facem niște preziceri. Momentan nu avem de unde să știm dacă se vor întâmpla. Rămâne de văzut, însă un lucru e sigur, modul în care ne comportăm în prezent va reprezenta viitorul nostru.

 

4. Și pentru a încheia interviul într-o notă pozitivă… ce schimbări în bine sau chiar beneficii poate genera situația actuală și cum vezi tu viitorul?

Așa cum ziceam și adineaori, cred că e o perioadă bună pentru a reflecta, fie că e la muncă și modul fiecăruia de a se raporta la aceasta sau pur și simplu la viață în general. Reînvățăm să trăim simplu și ne dăm seama cât de complicat am ajuns să ne raportăm la viață. Ne redescoperim unul pe celălalt, citim mai mult, învățăm mai intens, mâncăm mai gustos și nu în ultimul rând, privim pe geam spectacolul naturii. Viitorul sună bine atunci când rămâi pozitiv și te bucuri de lucrurile mărunte.

Interviu de Adela Maria Marius

Fotografii: UAU

Categories
  • No categories
Follow us

Shopping cart

0

No products in the cart.